Opel Cascada – köregenskaper
Nya Opel Cascada– vi rekommenderar

Provkörning

En provkörning säger mer än tusen bilder – klicka här för att uppleva verkligheten.

Boka en provkörning

LÄCKER ATT SE PÅ, LÄCKER ATT KÖRA.

De tjusiga formerna syns redan vid första anblicken, men det är kombinationen av enastående köregenskaper och motorer1 som gör Opel Cascada till en vinnare i längden.

Enlarge

Överlägsen styvhet, enastående dynamik

Ett snyggt yttre bör matchas med utmärkta köregenskaper. När det gäller beprövad och sofistikerad chassiteknik har Opel Cascada Opels HiPerStrut-fjädring fram och fjädring med wattlänk bak. Dessutom har chassit och karossen mycket hög vridstyvhet som maximerar den avancerade fjädringens utomordentliga potential.

 

Vridstyvheten har uppnåtts genom förstärkande tvärbalkar i underredet och särskilt starka A-stolpar förstärka med höghållfasta stålrör. Tillsammans med den imponerande strukturella styvheten utgör detta grunden till exakt styrning, jämn körning och enastående manövrering.

 

Den övergripande styvheten tillsammans med HiPerStrut-fjädringen fram bidrar också till den goda komforten och ger lägre ljudnivå, mindre buller och följsammare körning. Ett annat plus är att det gör det möjligt för Opel Cascada att köras på 20-tumsfälgar utan att modifieras. Baktill finns en wattlänk som ger optimalt väggrepp. Lägg sedan till Opel FlexRide® till detta och tre individuella fjädringsinställningar så kan du välja exakt hur du vill köra – var som helst, när som helst.


Enlarge

Jämn effekt, enormt vridmoment

Naturligtvis förtjänar Opel Cascadas tidlöst vackra utseende även förstklassiga prestanda. Bensinmotorn på 1.6 Turbo ECOTEC med 170 hk levererar effektiv kraft för en utomordentlig körupplevelse. Här har avancerad design, metallurgi och teknik som innefattar dubbla motroterande harmoniska balansaxlar kombinerats för att ge kraft och otrolig bränsle-effektivitet.

 

Under utvecklingen av denna nya motorgeneration har Opels ingenjörer använt ny gjutteknik som möjliggör upp till 153 bar internt tryck för utmärkta kompressionsstandarder som ger enastående effektivitet. När detta kombineras med den avancerade direktinsprutningen, reaktionssnabba turbotekniken och förstklassiga motorhanteringen är resultatet en motor som sätter standarder för jämna, lyhörda prestanda.


1:

Bränsleförbrukning i l/100 km: stadskörning  7,9 - 9,5, landsvägskörning 5,4-6,1, blandad körning 6,3-7,3 .

CO2-utsläpp i g/km: vid blandad körning 149–172.

 

I enlighet med EG-förordning 715/2007 (i respektive tillämplig version).

Activate social sharing now!

Test text social sharing switch message

x