JOBBA HOS OSS

Opel har tillverkat bilar för Europas vägar i 120 år och fortsätter än i dag att vara en stor attraktiv aktör på person- och transportbilsmarknaden. Opel ingår i PSA-koncernen som är världens sjätte största och Europas näst största biltillverkare. I Sverige är K.W. Bruun Automotive AB generalagent för Opel sedan 2018. Företaget är en del av Interdan, som är Nordens största privatägda generalagent.

Är du intresserad av att jobba med ett av Europas stora och spännande bilmärken? Vill du vara med och fortsätta att utveckla Opel på den svenska marknaden? Då är du alltid välkommen att söka de lediga tjänster som presenteras här.

Älskar du affärer och motiveras av att driva verksamheten framåt? Då kanske du är K.W. Bruun:s nya Chief Development Director.

Om tjänsten
På K.W.Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur, teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt. I rollen som Chief Development Director kommer du att vara CEO:s högra hand, du kommer avlasta och supportera CEO i ”long term business” och strategiska planer. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad i Malmö på vårt fräscha kontor i Hyllie.
 
Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära att stötta och avlasta CEO. Du kommer initiera och planera projekt och leverera dessa med starkt resultatfokus. Andra arbetsuppgifter som du kommer arbeta med är:

  • Sparring och motspel till CEO
  • Exekutering av ledningsprojekt av strategisk eller taktisk karaktär, specifikt
    • Eurorepar/QuickService
    • DMS/Dealerbridge
    • CRM
    • Försäljningsstrategi
    • Framework till BI-avdelningen
  • Förberedelse till QMP-möte, MAP-möte, och andra möte med PSA (storytelling, struktur, presentation)
  • Framgångsrikt genomförande av affärskritiska projekt
  • Främja KWBs image till PSA genom att säkerställa professionella och väl förberedda QMP-möten, MAP-möten eller liknande
  • Identifiera möjligheter för optimering av intäkter och verksamhet. Tar lead på och genomför dessa.
  • Bygga en grundläggande förståelse för de kommersiella mekanismerna gällande prissättning och kampanjer inom en kort period (1 år) och har efter en längre period (2 år) byggt upp en förståelse i den utsträckningen att du kan ta självständigt ansvar för detta 

Vem är du?   
Rollen ställer höga krav på din ansvarsförmåga och självständighet. Vi ser gärna att du har minst fem års praktiskt erfarenhet, möjligtvis har du tidigare arbetat som Management Konsult, dock inget krav. Tjänsten kräver att du på ett pragmatiskt och strukturerat sätt kan genomföra de arbetsuppgifter du blir tilldelad.

Vi tror att du är en viljestark person som inte räds för diskussioner, då det kommer krävas av dig att utmana CEO i vissa avseende. Du har erfarenhet av att arbeta med projektstyrning, kommunikation och är en van förhandlare. Vidare ser vi gärna att du har en hög analytisk förmåga, trivs i ett högt arbetstempo samt har en god självinsikt. Krav för tjänsten är att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Det är en självklarhet för oss att du, precis som vi, bidrar med en trevlig stämning på arbetet och verkar utifrån den gemensamma kultur vi byggt upp här.

Hoppas du finner tjänsten intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

ANSÖK OM TJÄNSTEN